fredag 4 september 2009

Träning

Ja, även jag har ju hittat bloggens värld. Vi får se hur länge och ofta?

Denna vecka har det blivit mycket hundträning. Framförallt lydnad, då jag fått veta att vi kommit med på högre klass spår i Jokkmokk, var reserv. Så nu har vi tränat mycket skall och framåtsändande. Det går så där... Men jag tröstar mig med att hon inte fyllt två år än.
Var och spårade idag. Spåret har ju inte varit hennes starkaste sida, då hon ofta har tyckt att vi kan göra annat också och sedan inte riktigt vetat var hon lämnade spåret. Men idag var det en annan Vinna som, bokstavligt talat, DROG mig runt ett spår på 1400 m. som även innehöll en spetsvinkel. Missade första apporten, men vem bryr sig i detta läge. Vilken skillnad!!! Så skam den som ger sig. Denna hund har en väldigt lång startsträcka, men när hon väl startat, då ni!
Vi får hoppas att hon går lika bra på söndag. Spårar hon lika bra har vi då inget problem med tiden i alla fall.

Här kommer en bild på Vinna i en annan tävlingsgren -Agility
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Spännande! håller tummarna och väntar med ännu mer spänning på en rapport...

    /Linn

    SvaraRadera