onsdag 2 juni 2010

Viltspår och tävling m.m.

I fredags var jag och Susann åter på viltspår prov.
Vi hade Sam på anlag, tyvärr så fick han rejäl motvind och gick mest med hög näsa, mest troligt på vilt, så han blev inte godkänd.
Sedan hade jag även lilla Quta. Tyvärr så hittade hon ett kadaver på sidan om spåret och tyckte att vi då hade spårat färdigt. När jag efter många om och men fick påvisat längre fram på spåret så tuffade hon på igen i sitt behagliga tempo. Bättre lycka nästa gång.
Sedan hade jag även Vinna i öppenklass, hon skötte sig galant och fick sin första 1:a.
Även Susannes Selma gick i öppenklass och även hon fick en 1:a.
Två 1:or kvar till SVCH.
Sedan på lördag hade agilityn uppvisning och prova på, på Arken Zoo. Jag hjälpte till efter jobbet och lite folk var det där även då.
Sedan var det FEST på Leos lekland. Super kul att för omväxling skull göra något annat än jobb och hund. Lite blåmärken och omt i ändan får man väl räkna med efter en sådan fest. Kul var det men ont gör det, fortfarande.... :)
På söndag var det sedan dax att tävla lydnad för första gången i år. Susanne fick köra bilen...
I klass 1 tävlade jag Sam, Susannes hund. Han var mer vild än tam och hade en hel del läten för sig och var MKT okonsentrerad. Men han gjorde alla moment, utom apporten, och låg på platsen. Så vi fick i hop 150p och ett andra pris.
Vinnas tur i klass 2.
Hon låg jätte lugnt och fint på platsen och gjorde resten helt ok. Höll int riktigt ihop under fria följet, hela vägen. Men jag är ändå väldigt nöjd.
166,5p, 1:a pris och klass vinst.
Nu har vi bara ett kvar till LP2. Har två tävlingar inbokade....
Idag har Quta fått ett spår och sedan har vi varit ut till havet. Super kul tyckte hundarna och även jag. Längtar verkligen tills även jag vågar doppa mig helt.

Till helgen är det lydnad för Sam och Vinna, Agility för Wilma och Vinna och utställning för Vinna.
Jag ska även hinna jobba lite, vi får se om jag hinner med allt :)

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar